HTML

Do you sprechen magyar?

Magyar vagy Te is? Külföldön élsz? Tanulsz? Dolgozol? Nyaralsz? Na és milyen ott az élet? Van egy jó sztorid? Írd ide: doyousprechenmagyar@gmail.com

Friss topikok

  • Kellemes Zérókomponista (törölt): Amennyire van éleslátásod, amennyire érzékletesen és részletesen tudod képernyőre kúrni a környeze... (2012.11.29. 02:08) Beavatás
  • ColT: Nem akarsz emberek közé menni, akkor minek mész oda, ahol vannak? (2012.10.19. 19:08) Utószezon
  • _atpijkamo: @Kellemes Zérókomponista: :)) Így van. (2012.08.29. 19:30) Átbasztak, de azért jó volt
  • Kellemes Zérókomponista (törölt): No. Sarkos kép festése megin' csak. Mire jó ez? Van elég hülye, aki promiszlendnek képzel mindent,... (2012.08.28. 20:33) Félünk fűre lépni
  • _atpijkamo: Az egész bloghoz szeretnék hozzászólni. Én élvezem olvasni, és sajnos igazak a visszásságok, amikr... (2012.08.12. 16:57) Internacionálé

Címkék

akcentus (1) állásinterjú (1) Anglia (1) angol (1) angol nyelv (1) angol nyelvtudás (1) anyanyelv (1) átverés (1) Ausztria (1) ausztria (1) autó kápére (1) Bándy Kata (1) befektetés (1) bevásárlás (1) blog (34) blog.hu (1) calvin klein (1) család (1) Csehország (2) cseh nyelvtanulás (1) dialektus (1) disco (1) doyousprechenmagyar (1) do you sperchen magyar (1) do you sprechen magyar (32) egészségügy (1) előléptetés (1) érettségi (1) FCUK (1) fejvadászok (1) főnök és beosztott kapcsolat (1) francia munkamorál (1) fuck (1) fülöp-szigetek (1) gyilkosság (1) határátlépés (1) honvágy (1) hosszú hétvége (1) HR (1) idegen nyelv (2) indián (1) irigy emberek (1) játszótér (1) kezdő kereset (1) kilencvenes évek (2) kill bill (1) kinai áru (1) kínai bolt (1) kollégatípusok (1) középkori kocsma (1) magántulajdon (1) magyarok (1) magyarok a világban (1) magyarok külföldön (1) magyarul beszélni külföldön (1) magyar gyökerek (1) magyar multi (1) magyar munkamorál (1) magyar munkaviszonyok (1) magyar nyelv (1) magyar tulajdonság (1) magyar turista (1) miss sixty (1) multi (1) multilingvizmus (1) munkaerőközvetítés (1) munkamorál (2) munkásszálló (1) munkaügy (1) náci (1) nációk egymás mellett (1) német (1) Németország (1) német mentalitás (1) német nyelvtanulás (1) nyaralás tengerparton (1) nyelvkönyv (1) nyelvtanulás (1) nyelvtanulás gyerektől (1) nyelvtudás (2) orvosi minimálbér (1) ösztöndíj (1) soknyelvűség (1) szakmák (1) szalagavató (1) Szlovénia (1) tájszólás (1) tarkan (1) trabant (1) turista (1) ügyfél (1) ügyfél átbaszása (1) új autó (2) vendégmunkások (1) vendégszeretet (1) vidék (1) vietnámi bolt (1) világnyelv (1) vw polo (1) Címkefelhő

Átbasztak, de azért jó volt

2012.08.25. 23:20 :: Doyou Sprechen

Biztos a sok vendég miatt, és nem azért, mert turisták voltunk...

Ha kicsi városka népszerű helyére indulsz, akkor feltételezed, hogy beszélnek angolul, és nem azért, mert mostanában így szokás, hanem azért, mert a honlapjukon is választhatsz még két másik nyelv közül, hogy Te, mint hülye turista, betévedj hozzájuk, és ne a Galéria legyen az egyetlen menüpont, ami alapján eldöntöd, hogy akkor bazmeg itt költöd el a pénzedet...

Na. Mi ilyen naiv parasztok voltunk, hogy egyből észrevegyék a tudatlan külföldi turista létünket. Azzal kezdődött, hogy a középkori kocsma néven futó helyre én felvettem egy magassarkú szandált. És azzal folytatódott, hogy a bejáratnál showmeneskedő, szándékosan szakadt ruhában illegő, kvázi kidobóembernek angolul válaszoltunk, mert kérdezett valamit csehül, és nem értettük, de túl balfasznak nem akartunk látszani, ezért visszaszóltunk az illem kedvéért, de ő azt hihette, viccelünk, mert felelt franciául, hogy a szalmával felszórt padlón alkalmas lesz a cipőm a táncolásra...

Különben igen pompásan volt berendezve a hely. Lámpa csak a konyhában volt, másutt gyertya, fáklya, és fapadok kecskebőrrel, meg a falakon kosz és pókháló (igazi bazmeg, igazi), és mi tényleg élveztük, mert direkt ilyenre vágytunk, meg sok más vendég is jelen volt, és kurvajócsaj tekerte a seggét a skót dudára, amit élőben élő ember fújt más hasonló zenei eszközökkel kiegészülve, amit természetesen megint másik élő ember húzta, nyomta, kinek mi jutott...

És az emeleten kaptunk asztalt, vagyis egy asztal végében két szabad helyet egy virgonc kis társaság mellett, akik olyan jól mulattak azon, hogy mi nem értjük mit mondanak, de ők értik azt, hogy We are from...

Fatányéron kaptuk a finom falatokat, és ha akartunk volna, kérhettünk volna kést és villát, mert láttuk, hogy egy-néhány vendég azzal fogyasztja a sült oldalast, de nekünk jól esett foggal-körömmel marcangolni, hiszen emiatt huppantunk ide, csak örültem volna, ha valaki - mondjuk a személyzet egyik tagja - elmagyarázza nekünk, mi a szitu...

Kértünk korsó sört is, mert úgy illik, és mert a műsoros esthez kell valami folyadék is, ami nem ásványvíz, mert ennyire úrinő nem vagyok bazmeg. És az ajtóban fogadó showman hirtelen papi gúnyába bújva keresett a vasketrecéhez boszorkányt a vendégek közül, hogy jól megégethesse, meg volt kígyóbűvölő és fakír és tűzfújdogáló ember is, szóval baromi színvonalas produkció, ami tényleg tetszett, csak közben véletlenül hozott nekünk a felszolgáló töményet és még két korsó csapoltat, pedig mi saját lábunkon kívántunk hazajutni...

Azért a párom megitta, ha már így adódott...

Úgy hajnali egy magasságában úgy gondoltuk, hogy indulunk és fizetünk, ezért megálltunk a pultnál, mert ott volt pénztárgép is. Angolul mondtuk, hogy hol ültünk és mit fogyasztottunk, és virítottuk a lóvét. Fáradt is voltam, meg fájt a lábam a magassarkú nem megfelelő használata miatt, meg rendesen nem beszéltem  csehül, ezért nem is volt furcsa, hogy sokat kértek tőlünk...

Reggel aztán láttuk, hogy az asztaltársaságunk két tagjának a vacsoráját mi álltuk...

Jó étvágyat!

82 komment

Címkék: blog átverés turista do you sprechen magyar középkori kocsma

A bejegyzés trackback címe:

https://doyousprechenmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr944731993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fue · http://www.english-hungarian.com 2012.08.26. 12:26:50

"...véletlenül hozott nekünk a felszolgáló töményet és még két korsó csapoltat"

Ez azért a cseheknél máshol is szokás. Nem akkor kell szólni, ha kérsz, hanem ha már nem. Nekem tetszik, de azért oda kell figyelni.

Tökacskó 2012.08.26. 12:28:54

Nagyon sokszor voltam Csehországban és sose csaptak be.
Ebben a helyzetben is szerintem ti voltatok a hibásak, mert Csehországban nagyon sok helyen az asztal fogyasztását egy blokkra írják és amikor fizetned kell, akkor be kell mondanod a saját számlád tételeit.
Ennyit pedig bármilyen nyelven el lehet mondani vagy gagyogni.

Pszt! 2012.08.26. 12:47:41

Nem derült ki, hogy miért nem volt jó a magassarkú.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.26. 13:07:59

nekem az se derult ki, hogy ez csehben volt
mondjuk en akarmilyen magassarkut felveszek nem fizetem ki a szomszed asztal szamlajat is
de amugy jo a story, csak kellett volna meg tobb sort inni

orient 2012.08.26. 13:09:39

@FaszaKasza: sokszor voltam csehországban és mindig becsaptak, szinte mindenhol. Még úgy is hogy a barátom cseh aki ott született, beszéli a nyelvet, és minden alkalommal a védelmemre kelt és megpróbálta rendezni a dolgot. Még így is sokszor átvertek "apró trükkökkel". Ennyit a csehekről. Cseh haverom nemsokára jön Pestre látogatóba, érdekes itt sosem történt ilyesmi vele. Tudom itt is átverik a turistákat, de ha van egy helyi velük, aki beszél magyarul már nem annyira valószínű.

mechanikus 2012.08.26. 13:15:06

Még férfitól is sok lenne ennyi,
a bazmeg-ból.

egyinges 2012.08.26. 13:17:16

A kék kockás abroszos kiskocsmákban sohasem lettem átvágva a cseheknél, ellenben egyszer elmentünk Prágában egy nagyon puccos helyre (gyertyafény, bárzongorista, recepció, stb..), ahol mértéktelen módon próbáltak minket lehúzni utólagos díjakat felszámolva, melyek nem voltak az étlapon feltüntetve, pl: zenehallgatási díj, ruhatár. Megfogadtam, hogy csak füstös kocsmákba fogok ezentúl járni, ahova a helyi emberek is járnak. Ott az asztal szélén van a cetli, ahova behúzzák a sört oszt jószerencsét.

dekás dezső 2012.08.26. 13:23:22

aszitték, hogy úgy sem tudtok számolni, hiszen foggal körömmel marcangoltátok az ételt, holott a többiek normál kultúrember módjára késsel villával fogyasztottak:P
aztán belétek toltak még némi extra alkoholt, hogy biztos legyen a siker:PP

amúgy elég gázos, engem szétbaszott volna az ideg.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 13:23:34

Jó proletár nyelven és prekoncepcióval megírt poszt, gratulálok. Nőhöz nem nagyon illik, de remélem, nem egy feminin buzi írta, aki magassarkúban jár kocsmázni.

feketegy 2012.08.26. 13:27:57

Prágában nagyon rosszak a tapasztalataim a vendéglátóhelyekről: grimaszokat vágtak mikor kértem, hogy külön számlázzanak (kézi, nem gépi!!), az önkiszolgáló étteremben negyed adagot kaptam teljes árért, a kiszolgálópultban telepofával zabált a kiszolgáló, vagy, mivel a gyerekem nem monda azonnal mit kér, hátat fordított neki a pincér, és még sorolhatnám. Egyetlen egy helyen volt jó tapasztalatom - leszámítva rettenetes cigifüstöt - a Kocsma a kilőtt szemhez-ben. Még magyar étlap is van.
Állítólag a vidéki vendéglátóhelyeken nem tahók.

feketegy 2012.08.26. 13:31:34

@hagyma: elég gáz, ha neked nem derül ki, hol történt a dolog. De igazad van, más számláját nem kellett volna kifizetni.
Nekem sajnos Erdélyben, Csángóföldön, a Fatányéros étteremben voltak ilyen rossz tapasztalataim, megspékelve az órákig való várakoztatással.

kennyking 2012.08.26. 13:33:50

A cseheknél nagyon vigyázni kell, főleg Prágában, mert szemérmetlenül lehúznak a " jobb" vagy az óvárosban lévő kocsmákban.Az alap az, hogy kiírják, hogy a sör 32 korona, de már 64-et fizettetnek, mondván, mi nem az olcsóból kaptunk.Az utóbbi időben szinte mindenhol lehúztak, hiába vigyáztunk.Ezért én már csak a melóskocsmákba járok, ott még sosem vertek át.Mellesleg Prágában ellopták a kamerámat, a fényképezőgépemet.Aki odamegy nagyon vigyázzon és figyeljen, lehetőleg csak egy korsóval igyon a menő kocsmában ( kis kárral jár.).De a legbiztosabb, ha kicsit kijjebb megy az ember a belvárosból és azt nézi, hova mennek a helyi melósok.Ott a kaja, pia olcsó és jó is.

Taxomükke (UK) 2012.08.26. 13:41:50

"ennyire úrinő nem vagyok bazmeg"
Semennyire nem vagy te úrinő, BAZMEG.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.26. 13:45:35

Csehországban pont elentétes tapasztalataim voltak, igaz hasonló helyen sosem jártam, pláne nem tűsarkúban :D

Bementünk, leadtuk a rendelést (Ált. hamarabb kihozzák, mint Abszurdisztánban.).

Komolyan, a számla ott volt a tányérom alatt, csak először nem tudtam róla.

Olyan észrevétlenül tette le a tányérral együtt, hogy észre sem vettem. Amikor szóltam, h fizetünk, felemelte a tányért és voilá... még arra is ügyelt, h ne velem lévő a nőnemű kapja a számlát.

Ez több helyen is így működött nem is túl régen.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 13:50:24

"h ne velem lévő a nőnemű kapja"...még tripben vagy? :)

Olyan észrevétlenül, hogy észre sem vettem — ez meg a másik stilisztikai gyöngyszem.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 13:52:22

@fletwwod_mac: ja az abszurdisztánért meg járna neked egy modoros-címlap

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.26. 14:05:01

@feketegy: miert gaz? nem csak csehorszagban beszel a z ajtonallo csehul
amugy regen voltunk pragaban hostinyecben vagy mi es tokunk se tudta ezt a soralatetre huzogatos szisztemat es a csoportunkbol par hulye elhagyta eldobalta, mit tudom en
igen nagy cirkusz lett 4 alatet hianyzott es 4 embert nem akartak kiengedni az ajton
volt polizejezes meg minden
'86 korul

kennyking 2012.08.26. 14:10:35

@hagyma: A söralátét nagyon fontos dolog a cseh kocsmákban.Ha már nem kérsz sört, azt kell rátenni a korsóra, akkor jön a pincér számolni.Amíg az alátét a korsó alatt van, addig automatikusan hozzák a sört.Sajnos nálunk még vannak helyek, ahol könyörögni kell a sörért.
Egyébként a nyáron voltam cseszkiben egy metalfesztiválon, és a sör ára a normál kiskocsmai ár volt.Ez nálunk elképzelhetetlen.

Vinnie Jones 2012.08.26. 14:22:16

Mindig orommel hallok olyan vendeglatohelyekrol ahol a surmo prolival ugy bannak, ahogy kell/illik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.26. 14:25:19

@kennyking: azota en is tudom
voltunk a svejkben is
nalunki kerdes nelkul nem hozzak de ahogy fogy kerdezik masodpercenkent es uitk abba a microba vagy mi a szarba
olcsobb kocsmakban rogton fizetni kell es kp:) minen egyes sor utan

kennyking 2012.08.26. 14:46:26

@hagyma: Igen, kiskocsmákban egyből fizetés van, de ott nincs is átbaszás.Svejk, aranytigris,két macska, stb. ott hozzák kérés nélkül is.Mondjuk nekem tetszik az a rendszer...:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.26. 14:58:31

@kennyking: nekem sem volt ellenemre
emlekezetes 1 het volt
megszerettem Pragat
sajnos veri Budapestet
nalam

hazug fidesznyik (törölt) 2012.08.26. 15:01:13

poszter:"Mi ilyen naiv parasztok voltunk"

Hogyne. Büdös parasztok inkább.

kutyás majmok vagytok (törölt) 2012.08.26. 15:04:49

@VinnieJones: "a surmo prolival"

A surmó proli olyan, mint te: nem ismeri az ékezeteket.

kennyking 2012.08.26. 15:05:49

@hagyma: Nálam is.Évente kétszer-háromszor ellátogatunk.De kedvelem a vidéki kisvárosokat is.
Egyébként 40 ájró a vonatjegy oda-vissza, nagyon olcsó.Megéri egy-egy hétvégére kimenni sörözni.Megkockáztatom, hogy a pnzió árak is olcsóbbak, mint nálunk.10-15 ájróért nagyon fasza kis szállások vannak.

letmetellyou 2012.08.26. 15:06:53

Mivel a posztoló tényleg elég nagy paraszt, így nem csoda, hogy annak is nézték.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.26. 15:09:17

@kennyking: hat sajnos erre nincs modom, de temyleg elhetobb varosnak tunt pestnel

főtengelyköszörülőkisiparostanonc 2012.08.26. 15:10:01

Mi a múlt héten tértünk vissza Csehországból, és semmilyen negatív élmény nem ért minket, sőt.... Azt azért még elmondanám, hogy annak dacára, hogy lokálpatrióta vagyok, sajnálatos módon Budapest nem veheti fel bizonyos dolgokban Prágával a versenyt. Az a tisztaság, rendezettség, kedvesek az emberek, stb.

kennyking 2012.08.26. 15:13:30

@főtengelyköszörülőkisiparostanonc:
Plusz, amiért irigylem őket, az a jól szervezett és olcsó tömegközlekedés.

GrenAbla 2012.08.26. 15:17:41

A számlát másnap reggel már minek megnézni? :)

barumka 2012.08.26. 15:18:35

Gondolom a post író mindenhol ilyen stílusban beszél, és így viselkedik. Na ezt a stílust a csehek nem viselik, el, és megsúgom, egyik országban sem viselik el, hogy azt hiszed magadról, te vagy a baszdszája. Ezért meg fognak szívatni mindenhol. Még idehaza is, ahol érted a nyelvet valamennyire. Tuskó vagy baby, ha tuskóként viselkedsz úgy fognak kezelni is. Évek óta járok a Csehekhez, soha, hangsúlyozom soha nem akartak átbaszni sehol sem, pedig kb 100 alkalommal voltam már, kb 15 különböző városban. De volt olyan ismerősöm, aki paraszt volt, na őt úgy is kezelték... Pá.

főtengelyköszörülőkisiparostanonc 2012.08.26. 15:18:51

@kennyking: ez így igaz, modern, tiszta buszok, kicsit ódivatú villamosok melyekből millió járat van Prágában.Ja és senki nem "tolja" ész nélkül az autópályán a kocsiknak, mindenki nyugodtan vonul az úti célja felé.

villamos alóli kacaj 2012.08.26. 15:35:54

Na ezé' kell lángost enni kínai papucsban!
(ott nem jössz rá, hogy vertek át, és nem izgatod magad a tudással!)

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.08.26. 15:56:57

Hú de ménkű nagy tahó vagy bazmeg anya!:))

itchap 2012.08.26. 16:02:15

Cseheknél mindig ez van, majdnem mindenhol. Vigyázni kell nagyon. Kedvesek, de ha nem szólsz, akkor mindent felszámolnak a végén! komolyan! Kenyér, fűszerek az asztalon, szószok, amihez hozza sem nyúltál... és? használhattad volna - mondják. Rutinos öreg Prága látogatók, már tudják. ha látod a pincért valamivel közeledni az asztalod felé, amit nem rendeltél, azonnal fordítsd vissza, különben fizeted, legyen az bármi! Nem sértődnek meg, de pár perc múlva újra próbálkoznak. Izgalmas játék, kivéve, ha romantikus vacsorát szeretnénk...

Boston George. 2012.08.26. 16:02:31

Saját magatokat basztatok át, de azért jó volt

itchap 2012.08.26. 16:05:54

@főtengelyköszörülőkisiparostanonc: Egyetértek. Budapest sosem lesz olyan, ez így volt mindig, és ilyen is marad sajnos!

Fogatlan Prókátor 2012.08.26. 16:08:12

Nem értem a sok "átvágottat" hol csapták be, sokszor voltam Prágában és minket soha, még a divatos helyeken sem. Prága és Budapest - belvárosa - között meg fényévnyi különbségek vannak, ott valahogy sikerült pénzt talélni a felújításhoz. Nem véletlen, hogy a ok multi odaköltözött, hiszen jók érzik ott magukat a döntéshozók.

Vinnie Jones 2012.08.26. 16:35:10

@Faszt vagytok ti lovas nemzet: :):):) orulok, hogy magadra vetted az irasomat!...:D

Shopping 2012.08.26. 16:39:34

@Fogatlan Prókátor: Most szerinted tényleg azért költöztek a multik Prágába, " mert ott jól érzik magukat a döntéshozók"??

Te milyen ostoba vagy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.26. 16:50:47

"és nem azért, mert mostanában így szokás, hanem azért, mert a honlapjukon is választhatsz még két másik nyelv közül,"

A honlapot olyan csinálta, aki tud angolul, nem a személyzet...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.26. 16:53:30

"Reggel aztán láttuk, hogy az asztaltársaságunk két tagjának a vacsoráját mi álltuk..."

Még a végén kiderül, hogy itthon még humánusak a vendéglátók.
De különben mé'nem nézted meg a számlát? Egy sörtől csak láttál még...

Rommel6600 2012.08.26. 17:06:45

A mult heten jartunk Csesky Krumlovban illetve egy napot Cseske budejovicében toltottunk (8fos tarsasag), mind a 4 napon 4 kulonbozo etteremben ettunk, "csak" 4szer nem stimmelt a rendeles es amit kihoztak... Egyszer egy uborka salatat is hoztak (senki se kert ubisalit), egyszer egyel tobb sultkrumplit hoztak ki koretnek, egyszer kettovel tobb sort, a leguccso nap pedig egyel kevesebb leves erkezett (3 helyett 2). Mivel ketten beszeltek kozulunk csehul, igy is adtuk le a rendeleseket, szoval egyszeruen csak nem tudnak szamolni... Ami csak azert furcsa, mert Pragaban mar tobbszor is jartam (legutobb aprilisban) es ott nem voltak ilyen problemak, meg angolul se. Valoszinu az ertelmes pincerek Pragaban dolgoznak, a futottak meg kategoria pedig videken. De mielott valaki megszol, egyik etterem szinvonala se indokolhatta ezt a szintu kiszolgalast, mert kb 30-40eFt ertekben fogyasztott mindig a tarsasag, az pedig nem a legalsobb kategoria

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.26. 17:07:37

A kormányzati sikerpropaganda a közmunkásprogramról teljesen új értelmet nyert, miután megnéztük mi megy az Ormánságban. Azt már néhány fideszes is elismerte, hogy nettó baromság volt olyat mondani, hogy 47 ezerből meg lehet megélni, de arról lapított mindenki, hogy az a közmunkás, aki szabadságra megy, az arányosan csak a bérének a 70 százalékát kapja meg. Ahhoz, hogy ez ne nagyon derüljön ki, meg úgy általában semmi, aláírattak a közmunkásokkal egy papírt, hogy a sajtónak nem nyilatkozhatnak. Orbán nemrég félázsiai magyarokról beszélt, végülis mindenki magából indul ki és a módszereik már erősen kínai vonásokat mutatnak...

Monstre sajtótájékoztatón értékelték a Zsolnay Örökségkezelő Nkht. és a Zsolnay Negyed eddigi munkáját és programjait szerdán, ahol elhangzott egy mondat amire egy emberként szisszent fel a szerkesztőségünk. Hammerstein Judit, az Emberi Erőforrások Minisztériumának helyettes államtitkára a Zsolnay Kulturális Negyed és a ZSÖK eddigi munkáját - és jövőbeni terveit - bemutató sajtótájékoztatón azt nyilatkozta, hogy "a Zsolnay Negyednek és a Kodály Központnak idén 500 millió forintos hozzájárulást szavaztak meg, amely időarányos érkezik Pécsnek azzal a feltétellel, hogy azt a kulturális negyed és a hangversenyterem működésére fordítja a város." Nem tudom, hogy Páva Zsolt szólt-e neki, illetve a minisztériumban bárkinek, hogy unortodox módon értelmezték a kikötéseket, és ő maga dicsekedett el azzal egy sajtótájékoztatón, hogy abból a 250 millió forintos állami támogatásból - amit első körben átutaltak - csak 90 milliót kapott meg a kulturális negyed. A fennmaradó 160 milliót be kellett vonni a város pénzügyi gondjainak megoldásába. A nagy átverés pécsi adását látták.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.26. 18:28:17

@untermensch: Sajnálom!

Igazán nem tehetek róla, hogy elrontottam a játékodat! Legyen tiéd a kislapát és az egész homokozó! :DD
Arról aztán végképp nem tehetek, ha te voltál az egyik szerencsétlen átvert balfék!

Menjünk visszafelé:

Kificamodott magyarságtudatodat mélyen sérti Abszurdisztán említése is. Persze, hogyne. Betetetnél a modoros címoldalára. Megtisztelsz!

Gondolkodtál-e azon, hogy egy ilyen hangvételű blog ,,finom, nőies magyar nyelvhasználatát véded'' a te nick-neveddel(!), miközben idegen kifejezéseket használsz a ,,magyar nyelv védelmének ürügyén''?

Eközben fel sem tűnik számodra a kifogásolás abszurd volta? Látod, ez maga Abszurdisztán! Esélyesebb vagy címlapra kerülni...

Amikor _nőneműt_ írtam azzal szvsz. csupán _tömören_ érzékeltetni kívántam, hogy nem
haverokkal kocsmáztam, söröztem, hanem egy számodra ismeretelen nővel - aki nem
feleségem, nem barátnőm - étteremben kettesben vacsoráztunk. Említett hölgy lehetett akár kolléganőm vagy kedves ismerősöm, ám sosem sarki üzletasszony - személyéhez Olvasónak semmi köze(!) és a történet szempontjából is lényegtelen.

Tetszik vagy sem, ilyen nyelvi tömörítések épp a tömörségük okán terjednek el.
Ha ,,okosba'' intézel valamit, aligha kell magyarázni, mit is jelent.
A nőnemű szót pl. mifelénk mindenki abben az értelemben ismeri és használja, ahogy én.

Valóban, írtam néhány hülyeséget is, bár - gondolom - a lényeget tekintve érthető voltam. Írhattam volna a stilisztikailag kifogásolt részt másképp, szebben, elküldés előtt legalább egyszer átolvasva, stb.
Kifogásod a ,,stilisztikai gyöngyszemet'' tekintve teljesen jogos, nem is vitatom.
Helyes a magyar nyelv védelme az efféle pongyolaságokkal/idétlenségekkel szemben és akkor is az (lenne), amikor beszűkül a jelzőhasználat. Már szinte sehol sem írják, hogy óriási, nagyszerű, grandiózus, gigantikus, stb., stb., csak annyit, hogy _hatalmas_. Univerzális jelző lett. Nekem sem tetszik.

Remélem érted:

a fejsze végzi a maga
tervszerű végeznivalóját
hiszen arravaló a fa
ha már erdőnyi letarolják

és az se bánt ha belejő
s már-már eszelős mámorában
sikongat úgy is újranő
utódom, kit nyomomba vágytam

csorbulnak itt még fejszeélek
köszörülhetik szüntelen
a favágó meg hadd rikoltson

nem gyűlölöm viselve sorsom
de a belőlem hasadt éket
mely belémhasít megvetem
(Kányádi)

genyamagyar 2012.08.26. 18:28:18

Nem "bazmeg", hanem "bazD meg!"

Bunkó!

Manu Csávó 2012.08.26. 18:28:51

Te tényleg nem vagy úrinő, bazmeg.

rkazinczy 2012.08.26. 18:37:28

senki sem baszott at senkit, nem figyeltetek.

Vinnie Jones 2012.08.26. 18:38:10

@Rommel6600: iszonyatosan pitianer vagy! az irasod alapjan a helyek nem, de ti a legalso kategoriat kepviseltetek... kosz, hogy megosztottad, jot nevettem!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.08.26. 19:29:15

A sör a cseheknél úgy van, hogy ha NEM szólsz, HOZNAK, egészen addig, amíg azt nem mondod, hogy vége. Sőt, ha a pincérnek szólni kell, hogy még egyet, az már az elégedetlenség egyfajta fokmérője.

De töményet "csak úgy" nem hoznak, csak amit rendeltél, de azt folyamatosan. Ha hoznának, el kell küldeni a pincért a faszba - ahogy a világ minden táján.

Engem se csaptak még be, pedig igen sok és sokféle helyén jártam már Prágának (mondjuk egy tételes számlánál azért át szoktam nézni, mit ettem/ettünk).

untermensch (törölt) 2012.08.26. 19:58:15

@fletwwod_mac: megtisztelő, hogy ilyen hosszú válaszra méltattál:) Az abszurdisztán mindenféle kontextusban nagyon kínos szerintem, nincs rá mentség. Az a fajta nyelvi modorosság, amit öngyilkosság használni. De azért jó gyereknek látszol alapvetően:)

kewcheg 2012.08.26. 20:02:09

Nem értem ezt a Prágabuzulást a mai világban.Azt elfogadom,hogy egy amerikai fiataloknak bejön a hely- középkor,meg minden- de nekünk azért jut ebből bőven,Budapest meg-szerintem- szebb mint a fentebb hivatkozott hely.

Ben Franklin 2012.08.26. 20:28:54

Igen, ahogy sokan írták, a cseheknél alap hogy utántöltenek amíg nem szólsz, ez a íres kocsmakultúrájuk része.

Egyébként a csehek ált. barátságosak, mondjuk én beszélem a nyelvet, de a morvák meg főleg. Brno, Olomouc, Ostrava(K Csehorsz.)=morvák és nem szabad őket lecsehezni mert megharagszanak.

Ben Franklin 2012.08.26. 20:31:38

@kewcheg: Tévedni tetszel. Prága karcolás nélkül úszta meg a háborúkat ezért sokkal egységesebben ódon fílingje van. Igazából a legtöbb német KK-i várost is veri, cseh bübájjal megtoldva. Persze a profi csehfilek a kisvárosokat tartják müsoron, amik ott 2000 lakossal is városnak néznek ki.

kewcheg 2012.08.26. 21:15:29

@Ben Franklin: a cseh bűbáj az mi? Ez akkor is egy divat,"trendi", mint kiállni a pussy riot mellett....Nem azt mondom hogy nem szép, hanem hogy érdemén felül van reprezentálva...

Jokerpofa 2012.08.26. 22:02:12

érdekes amikor én voltam Ssehországban - és megfordultunk legalább másfél tucat kocsmában - egyszer sem hoztak szó nélkül még egy korsó sört, mindig megkérdezték, hogy kérünk e még.

TROLL 2012.08.26. 22:23:22

Hja, nekem is volt egy érdekes élményem Prágában. Karácsony előtt voltam kinn pár napra (nagyon hosszú idő után), a szálláson a Mala Stranán minden ok, beszéltek angolul, a Két Macskában, ahogy mindig, most is volt magyar, aztán a Kisoldali téren belebotlottam egy fiatal párba, vicces volt, eligazítást kértek tőlem, kínlódtunk egy kicsit, de ismerős volt az akcentusuk, és megkérdeztem oroszul, hogy nem lenne-e így könnyebb, kiderült, hogy egy belorusz pár voltak. Mindegy, eltettem zsebre a dolgot, elindultam az ajánlott vacsorázó hely felé, sok időm volt, beugrottam egy-két nosztalgiás helyre, U Kata, U medvidku, és hát az angol kudarca után próbálkoztam a régi megszokott cseh német angol keverék nyelven. Útban tovább fegyelmezetten betántorogtam a Betlehemi kápolna étterembe (Liliova sarok) uzsonnázni valamit, és volt kisebb félreértésem a pincérrel, és végső kétségbeesésemben nem is tudom miért elővettem az oroszt. Na az bejött. Onnantól kezdve remekül ment minden, ő megértett engem, én is a cseh orosz beszédét, és gond se volt, ő tudta, hogy nem vagyok orosz (előtte mondtam is meg ők állítólag készpénzzel fizetnek), de remekül elbeszélgettünk. Utána megpróbálkoztam az étteremben is, aztán meg a karácsonyi vásáron az ajándék meg a sültsonka-árusnál, működött, úgyhogy utána a szállodán kívül nem is nagyon erőlködtem mással. Ez tényleg marhára meglepett mert anno, amikor sokat jártam arra, nem tudtam oroszul meg ők se szívesen beszélték.

loggoll 2012.08.26. 22:38:33

Kötelező olvasmány: Prágai kocsmakalauz.

Kocsmaleírásokon kívül turistatanácsokkal: pl. hogyan viselkedjünk, hogy ne verjenek át.

www.alinea.hu/pragaikocsmakalauz.php

loggoll 2012.08.26. 22:56:47

Hozzák automatikusan a következő sört?

Ez egy régi -- és hasznos -- cseh szokás, de egyre inkább megy ki a divatból. Az Arany Tigrisben így működik, de ha látszik, hogy a vendég külföldi, akkor a második sör előtt azért megkérdezik, hogy tényleg kéri-e.

loggoll 2012.08.26. 22:58:49

@TROLL:

Nem a Kandúrra gondolsz?

Perillustris 2012.08.26. 23:07:53

A taxis volt "mókás" Prágában: egyes sebességváltásoknál pöccintett egy mikrokapcsolón, ilyenkor 10-20 koronát ugrott az óra. Ilyet itthon már nemigen látni (ha van is susmus, nem így).

Vicces volt, hogy azt gondolta, nem vettük észre.

A vendéglőkkel és kocsmákkal nem volt rossz tapasztalatom, és a szálloda is korrekt volt.

TROLL 2012.08.26. 23:11:09

Most figyelek, hogy félrevezető voltam, a Két Macska (U Dvou Kocek) a nosztalgiatúra állomása volt; ahol általában lehet találni útbaigazító magyart - magyarul beszélő prágai egyetemistát az a Kandúr (U Kocoura) a Kisoldali téren. Amúgy, ahol vacsoráztam, a Karluv Skep egy elég jó hely, finom, Budapesthez képest nem drága, és nem basznak át.

maps.google.hu/maps?ie=UTF-8&q=karluv+sklep&fb=1&gl=hu&hq=karluv+sklep&cid=0,0,4899304340990738207&ei=SZA6UIWxLI3ZsgaMyoHoDQ&ved=0CJwBEPwSMAM

TROLL 2012.08.26. 23:12:03

@loggoll: dede elkapott az akkori lírium szele :DD

TROLL 2012.08.26. 23:14:19

Karluv Sklep namostmáraztán!!!

Taxomükke (UK) 2012.08.26. 23:30:12

@Theodoro: Hát nem is Ssehországról van szó, hanem Csehországról, apafej. Te máshol jártál.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2012.08.27. 00:50:03

Éltem cseheknél, de érdekes mód csak pozitív dolgok történtek velem. Becsapni sehol sem próbáltak, Prágában sem. Ezt a posztot most még emésztem kicsit.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.08.27. 07:24:55

Inkabb gumicsizmat es bugyli bicskat vittel volna magaddal.

mbond 2012.08.27. 08:49:33

A Prágai kocsmakalauz tényleg alapmű, anélkül egy lépést sem. nekem is tett már jó szolgálatot.

Ugyanakkor simán belefutni olyan helybe is, ahol ki van írva: Pivo 26, Beer 36 (és a számlán pedig 39...)

elkoltozott. 2012.08.27. 08:54:22

A fogalmazásodból itélve nem lehetsz túl értelmes. Szóval ne csodálkozz ha átvernek. Gondolom lerí rólad kedves posztoló hogy balek vagy.

Blossom 2012.08.27. 09:59:44

Sajnalom, de a sok bazdmeg - helyett bazmeg - miatt nem tudtam azonosulni az iroval. En is no vagyok, ha bosszus,vagy hirtelen haragtol elborult allapotban en is van,hogy karomkodom, de irasban, sztori meseles kozben...ez mar egy masik kategoria.
Amugy szerintem nem biztos,hogy atvertek. Hibaztak,amikor a masik tarsasag fogyaztasat is felszamoltak,de ha a tarsasagtol viszont nem hajtottak be ugyanazt a fogyasztast (amit ugye nem tudunk), akkor nem atbaszas,hanem hiba tortent. Az etterem nem jart jobban,csak hibaztak,ami mindenhol elofurdul,ahol egesz nap szamlaznak. Jobb helyeken,tapasztalt szemelyzettel ritkan, de lehet hogy itt is ti voltatok az egyetlen aldozatok az elmult x evben. (amit ugy nem tudunk)

Amatőr 2012.08.27. 10:15:32

@Ben Franklin: A csehek szerencsések, vagy/és bölcsek, mert jó politikusokat választanak évszázadok óta. Elkerülik a háborúkat és ha hibáznak, akkor abból is viszonylag jól jönnek ki. Az Angliából irányított agyatlan merényletet Heydrich ellen is Lidice árán úszták meg és nem Prágát lőtték porrá.

Lehet Prágát és a cseheket "fikázni" , de nem érdemes. A város gyönyörű, a romos, vagy felújításra szoruló épületeket felújítják - nem bontanak és építenek helyette beton-üveg hányadékot - az öt évtizedes kormot lassan mindenhonnan letakarítják. Tiszták, barátságosak, a város is, a lakói is. Nekem a kocsmákkal is , az éttermekkel is jó a tapasztalatom. Az évek során 30-40X voltam csak Prágában és emlékezetem szerint nem ért atrocitás, nem csaptak be.

Összegezve; ez az a hely, ahol az idegen jól érezheti magát és biztos, hogy visszatér. Ha megérem, én is azt teszem. Akár évente.

gsc 2012.08.27. 10:48:27

Ez így van amikor nem nézed át a számlát. Nekem hollandiában lett a 16 EUR 160 valahogy, de szóltam és kijavították és jó holland szokás szerint nem kértek elnézést csak poénkodtak. De az itteni szokás az hogy ilyenhez jó arcot vágunk és nem a pincér nyakát.

büdipeti 2012.08.27. 11:04:19

Hábazmeg ja. Kár volt elolvasni. Motoros kan nagydarab csaja-e vagy? Ha nem, akkor bocs bazmeg, de kemény vagy akkor is.

apd (törölt) 2012.08.27. 11:25:36

én szerelmes vagyok beléd! <3

Francekellregisztralni 2012.08.27. 14:14:27

@barumka: "...Évek óta járok a Csehekhez, soha, hangsúlyozom soha nem akartak átbaszni sehol sem, pedig kb 100 alkalommal voltam már..."

Vagy jo helyekre jarsz vagy te vagy az aki nem veszi eszre. Eleg sokan allitjak itt, hogy oket meg mindig ahhoz, hogy azert ez se legyen igaz.
Amugy engem se szoktak...nem eri meg nekem se a stressz;)

@masok:
Elmeny olvasni, hogy szerintetek aki nehanyszor leirja egy nevtelen blogban, hogy "bazdmeg" az olyan bunko biztos eloben is, hogy barki jogosultnak erezheti magat ot anyagilag megkarositani. Ezt azert gondoljatok megegyszer at...
Amugy nekem ez az egesz poszt inkabb tunik mulazanak, nem hinnem, hogy az iroja tenyleg igy beszelne...tul eroltetett.

Aki meg Praga tomegkozlekedeset csodalja, mert jajj de iszony a pesti az tegye mar ki a labat egy pillanatra a kozigazgatasi hataron kivulre legyen szives. Persze Pragae ettol meg lehet jobb, de Dortmund biztos hogy veri mind a kettot.;)

szvsz

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.28. 20:07:52

@elkoltozott.: @Blossom: a blogoló értelmiségi - ha hiszitek, ha nem -, csak jófejkedni, világmegváltani és feszültséglevezetni szeretne itt. Teszi is. Nem kell elmerülni egyetlen szóban, még ha az gyakorta elő is fordul.
"de lehet hogy itt is ti voltatok az egyetlen aldozatok az elmult x evben"
Nem leszek finom: te a naív picsa kategóriába sorolod magad? Mert én téged igen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.29. 19:28:55

Háromszor szorult össze a gyomrom a három bazmegre. Nem emelték a cikk fényét. Különben tetszett. Figyelni kell.
süti beállítások módosítása