HTML

Do you sprechen magyar?

Magyar vagy Te is? Külföldön élsz? Tanulsz? Dolgozol? Nyaralsz? Na és milyen ott az élet? Van egy jó sztorid? Írd ide: doyousprechenmagyar@gmail.com

Friss topikok

  • Kellemes Zérókomponista (törölt): Amennyire van éleslátásod, amennyire érzékletesen és részletesen tudod képernyőre kúrni a környeze... (2012.11.29. 02:08) Beavatás
  • ColT: Nem akarsz emberek közé menni, akkor minek mész oda, ahol vannak? (2012.10.19. 19:08) Utószezon
  • _atpijkamo: @Kellemes Zérókomponista: :)) Így van. (2012.08.29. 19:30) Átbasztak, de azért jó volt
  • Kellemes Zérókomponista (törölt): No. Sarkos kép festése megin' csak. Mire jó ez? Van elég hülye, aki promiszlendnek képzel mindent,... (2012.08.28. 20:33) Félünk fűre lépni
  • _atpijkamo: Az egész bloghoz szeretnék hozzászólni. Én élvezem olvasni, és sajnos igazak a visszásságok, amikr... (2012.08.12. 16:57) Internacionálé

Címkék

akcentus (1) állásinterjú (1) Anglia (1) angol (1) angol nyelv (1) angol nyelvtudás (1) anyanyelv (1) átverés (1) ausztria (1) Ausztria (1) autó kápére (1) Bándy Kata (1) befektetés (1) bevásárlás (1) blog (34) blog.hu (1) calvin klein (1) család (1) Csehország (2) cseh nyelvtanulás (1) dialektus (1) disco (1) doyousprechenmagyar (1) do you sperchen magyar (1) do you sprechen magyar (32) egészségügy (1) előléptetés (1) érettségi (1) FCUK (1) fejvadászok (1) főnök és beosztott kapcsolat (1) francia munkamorál (1) fuck (1) fülöp-szigetek (1) gyilkosság (1) határátlépés (1) honvágy (1) hosszú hétvége (1) HR (1) idegen nyelv (2) indián (1) irigy emberek (1) játszótér (1) kezdő kereset (1) kilencvenes évek (2) kill bill (1) kinai áru (1) kínai bolt (1) kollégatípusok (1) középkori kocsma (1) magántulajdon (1) magyarok (1) magyarok a világban (1) magyarok külföldön (1) magyarul beszélni külföldön (1) magyar gyökerek (1) magyar multi (1) magyar munkamorál (1) magyar munkaviszonyok (1) magyar nyelv (1) magyar tulajdonság (1) magyar turista (1) miss sixty (1) multi (1) multilingvizmus (1) munkaerőközvetítés (1) munkamorál (2) munkásszálló (1) munkaügy (1) náci (1) nációk egymás mellett (1) német (1) Németország (1) német mentalitás (1) német nyelvtanulás (1) nyaralás tengerparton (1) nyelvkönyv (1) nyelvtanulás (1) nyelvtanulás gyerektől (1) nyelvtudás (2) orvosi minimálbér (1) ösztöndíj (1) soknyelvűség (1) szakmák (1) szalagavató (1) Szlovénia (1) tájszólás (1) tarkan (1) trabant (1) turista (1) ügyfél (1) ügyfél átbaszása (1) új autó (2) vendégmunkások (1) vendégszeretet (1) vidék (1) vietnámi bolt (1) világnyelv (1) vw polo (1) Címkefelhő

Nekünk csak a Boci jutott

2012.06.27. 13:27 :: Doyou Sprechen

Olyan, hogy a takarító szólt: “most akkor lécci hagyd el a helyet, mert porszívóznom kell alattad”, olyan nem fordult elő...

Soha nem sikerült a német munkahelyemre úgy érkeznem, hogy első legyek. Akkor sem, ha reggel 6-kor toppantam be. Valamelyik kolléga mindig megelőzött. És bazmeg nem a beparkolásnál, vagy a liftajtóban. Nem. Már két üzleti levelet elkészített meg három árajánlatot. Mondjuk az is igaz, hogy soha nem kérdeztem: az irodában aludt-e...

Ezek a németek úgy dolgoztak, mintha a munka kéthetes családi vakáció lenne. Olyan felszabadultan. A fingatós feladatokat is. Féltem is, ne hogy észrevegyék, én topis magyar mennyire belemélyedek. A problémákat úgy vitatták meg, mint az előző esti Thomas Gottschalk show-t. Kedélyesen. Közben persze sziporkáztak a jobbnál jobb gondolataik. Én őket munka miatt levertnek soha nem láttam...

Huh. Egyszer mindenképpen be akartam fejezni fél 5-kor a munkát. Egy üzletbe igyekeztem ajándékot venni a másnapi hazaút előtt. Jön hozzám a kolléga, kérdi: Mitől vagy ilyen gondterhelt? Igen, ezen az okos magyar fejemen nagyon észrevehető volt, hogy bazmeg én innen most szükségből, de indulni akarok. Mondom hát néki, hogy mi fáj. Erre ő: Ne viccelj már! Mi ebből nem csinálunk ügyet. Lelépsz, holnap bejössz fél órával korábban és mindenki boldog...

És tényleg így csinálták. Volt, aki távozott fél 2-kor, mert hivatalba ment. Aztán visszajött 3-kor és maradt este 8-ig. És senki nem sietett a főnökhöz, hogy bazmeg főnök, adj fél nap szabit. Nem. Mert egymás között zsírozták. Ma én segítek neked, holnap te segítesz nekem. Ha két kolléga pattant, akkor a harmadik vitte a másik kettő melóját. És bírta. És nem sírt. És nem ugrott a főnökhöz, hogy ejnye-bejnye a Pisti már megint brühühü...

Te. Fejből tudták mikor ér véget a szünet. Másodperccel sem később tértek vissza. Pontosan akkor, amikor. Mint a robotok. De kiegyensúlyozott és vidám robotok voltak. Kérdeztem egy alkalommal Ulrikétől:

  • Figyelj már Ulrike! Neked van családod?

  • Hogyne. Már hat éves a lányom.

  • És nem hiányol, ha este 8-ra érsz haza?

  • Ugyan már! Kicsi kora óta mobilitásban él. Tudja, hogy ha napsütötte tengerparton akar nyaralni, akkor anyának, apának dolgoznia kell.

  • Na de mégis. Azért csak te vagy az anyja. Olyan, hogy anyai ösztön biztos van benned.

  • Persze. Csak én gyerekkorom óta abban a tudatban nevelkedtem, hogy a boldog család mögött sok munka áll. Hiába mondják, hogy szegénységben is lehet boldogan élni. Magyarázd ezt el egy három éves gyereknek, aki azt látja, hogy a szomszéd fia kap Milka csokit, míg ő nem. Persze nem a csokin múlik, de a lényeget érted, ugye?

Értettem én nagyszerűen. Nem akartam kiábrándítani, hogy például az én szüleim is írtó sokat melóztak, de bazmeg örültem, ha kaptam egy Bocit. (Mert ugye a Milka késve érte el csak hazánkat...)

És ezek a németek tényleg a munkának élnek. Szerintem a házassági évfordulókat is aszerint ünneplik, hogy van-e leltár akkortájt vagy sem. Jah. Még a szabadságot is úgy kérték ki, hogy az a cégnek kellemes legyen. Kedden vagy szerdán. Hétfőn soha. Mert akkor hajtás van. Szóval nem nézek idétlen fejjel, amikor hallom, hogy ők az EU mozgatórugói. Meg lehet az EB-t is megnyerik...

Na. Többnyire este 6-7 körül indultam haza. Mert nem volt hat éves lányom. Meg amúgy is. Mert náluk így volt szokás. A takarító nem vert szemmel senkit, ha alattunk még nem tudott porszívózni, és várnia kellett. Persze nem böfögött oda senkinek, hogy “húzz lécci el, mert én is dolgozni szeretnék, és veled ellentétben nem maradok itt még két órát.” Nem vicc, a magyar cégemnél volt ilyen eset. Konkrétan velem. A csaj roppant dühös volt, mert fél 6-kor se, aztán fél 8-kor még mindig nem. Odabaszta az asztalomra a kulcsokat, hogy “akkor zárkódj be magad mögött”. Nem értettem ezt. Nekem is volt kulcsom...

De ez a német takarító (lehet török vendégmunkás volt, mert sötét volt a bőre) nem izgatta magát ilyenek miatt. Ahol volt szabad hely, ott végezte a munkáját. Ahol nem volt, ott meg ugye nem. Visszajött később, és ha még mindig nem, akkor megcsinálta reggel. Vagy egy kollégája a déli ebédszünetes lézengés alatt. A takarító soha nem anyázott senkit, mert a 9-ig tartó műszakját 7-kor szerette volna befejezni...

Huh. Most, hogy a Milkát felidéztem, beugrott, amikor apámmal és a Trabival Ósztriában jártunk karácsony előtt, és én kurvára féltem, ne hogy a határőr elvegye a Képes Biblia könyvemet...

Nyugi, írok majd erről is.

114 komment

Címkék: blog munkamorál do you sprechen magyar német mentalitás

A bejegyzés trackback címe:

https://doyousprechenmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr154614654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szenthomárság 2012.06.27. 15:06:28

@newnt55: fordítva ülsz a lovon.
ott azért annyi a fizetés, mert szabálykövetőek.
vagy talán egyenesen bepakolni a tüzifát többe kerül mint ocsmányul?
a gyerek orráról a taknyot letörölni pénzbe kerül?
a csikket a kukába dobni pénzbe kerül?
a kutyaszart a járdán hagyni pénzbe kerül?

labove 2012.06.27. 15:07:24

@newnt55: ..és ha már elment, maradjon is ott a jóanyjába!! Az élet nem átjáróház. Ezt a cigánytempót kéne elfelejteni, hogy oda húzzuk a nótát, ahol jobban fizetnek....
Naggggyon kíváncsi lennék, ha megkínálnának mindenkit egy 5 ezer eurós fizuval ( elég méltányos?? ), azzal a feltétellel, hogy elfelejt mindent és mindenkit a határon ÖRÖKRE!!! , vajon hányan pattannának??

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.06.27. 15:07:56

@Anti Anyag: a németeket a szakszervezetük tette naggyá. Itt nincs olyan, hogy pl 900 embert leépít a nokia és mondjuk a délutános műszak úgy megy dolgozni, hogy nem tudja kik lesznek a leépítettek.

labove 2012.06.27. 15:11:02

@ROBERTO: 39 éves vagyok, cimbi és 1 hónapot nem dolgoztam életemben. Nekem nem gond, hogy a nappali portást nem ismerem, mert, amikor bemegyek MÉG az éjszakai van, mikor eljövök, MÁR szintén ő van.
Bárkinek kinyalom, ahol a legkeserűbb, aki nálem többet gürcül...én ezt az elmenősdit kibaszottul nem bírom...ennyi!!

golyóstroll 2012.06.27. 15:14:22

@labove: na persze, pont ez jött le az első kommentedből, te kis sztahanovista :D

Void Bunkoid 2012.06.27. 15:16:04

@joskagyerek666: ez bizony így van.

Mondjuk amúgy azon is el kell gondolkodni, hogy a mentalitása is más mindenféle népnek, amit baromi nehéz levetkőzni, ehhez talán az oktatás-nevelés adhatna segítséget, teljes generációváltással, mert amíg nincs ilyen, addig

- a németek világéletükben szabálykövető, udvarias, precíz robotemberek maradnak
- a görögök zabáló-henyélő lusta disznók maradnak
- a skandinávok elsőre nagyon nyílt-barátkozónak tűnő, ám baromi távolságtartó emberek maradnak
- a magyarok pedig megkerülős, adócsalós, kiskapuzó, mindenáron inkább-számlanélkül-tudodmajdénisíroknekedegyet-okosban megoldós sunyi kis gecik maradnak.

Szenthomárság 2012.06.27. 15:16:27

@labove: aztán miért ne menne mindenki oda, ahová jól esik?

Netuddki. 2012.06.27. 15:20:26

Azóta már van Milka és olcsóbb mint a Boci.

A németek meg azért is tudnak vidám képpel dolgozni mert itt az alvégen szarér-hugyér megtermeljük a többletfizetésüket. Azért ezt sem árt észben tartani...

Void Bunkoid 2012.06.27. 15:21:54

Ja, és dajcslandban nem dívik megkárosítani a céget.

Voltam én is kint, a németnek eszébe sem jut hazavinni a céges étkezőből a kiskanalat meg a tányért, sőt, a céges mobiltelefont családi cseverészésre használni vagy a céges autóval nem munkaügyben járni.

Nálunk szinte közmegegyezés alapján bármilyen vállalati tulajdonú eszközt a használója sajátjaként használja, és sajnos többször a saját céljai elérésére, mint vállalatiakéra. Ráadásul nem kifejezetten kímélő módon.

labove 2012.06.27. 15:24:31

@Szenthomárság: hát például azért, amiért a felseéged se' járkáljon a szomszédba ixelni, ha már hozzád költözött, akármilyen puhapöcs is vagy...
( Bocs! Jobb példa most nem jut eszembe...)

labove 2012.06.27. 15:27:02

@golyóstroll: akarsz címet, privibe?? :-)
Lenyomozhatsz, tündérke...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.27. 15:30:03

@sportswear: Biztosan, persze. Nem azért megy jobban a német cégeknek, mert itt dolgoztatnak minimálbérét.
Olcsóbb az a Merci, amit a magyar minimálbéres rak össze, mint az, amit a jól fizetett német munkás? Ugye, hogy nem. A különbözetet benyeli a cég, és kifizeti Németországban.
Havi 1200 Euróból én is mosolyognék, és nem azért lenne borús a képem, hogy kikapcsolják-e az áramot, mire hazaérek, mert nem tudom befizetni.

Pepibubó 2012.06.27. 15:32:06

@wannabe_biker: Lehet, hogy messziről jött a posztoló, de minden szava igaz!

"... rendes menedzsment, aki ...", aki ért a feladatához, az is lényeges, de a poszt nem erről szól - az messzire vezetne: például az elvtársi kapcsolatok és lopott vagyonok szerint "privatizált" gazdaságunk elemzéséig, stb...

Azonban igenis tény, hogy Németországban a sötétebb bőrű vendégmunkásnak is fülig ér szája, mert munkája van - és ennek megfelelően áll hozzá, így viszonyul a másikhoz, az ügyfelekhez.

Pepibubó 2012.06.27. 15:34:38

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Részben igazad van, csak azt nem értem, hogy ha nem mosolyog az ügyfélre, akkor kevésbé kapcsolják ki az áramot otthon? Szerintem meg inkább igen!

Tuvalu 2012.06.27. 15:35:12

Hogy a lényeghez szóljak hozzá én is:

Huh. Egyszer mindenképpen be akartam fejezni fél 5-kor a munkát. Egy üzletbe igyekeztem ajándékot venni a MÁSNAPI hazaút előtt. Jön hozzám a kolléga, kérdi: Mitől vagy ilyen gondterhelt? Igen, ezen az okos magyar fejemen nagyon észrevehető volt, hogy bazmeg én innen most szükségből, de indulni akarok. Mondom hát néki, hogy mi fáj. Erre ő: Ne viccelj már! Mi ebből nem csinálunk ügyet. Lelépsz, HOLNAP bejössz fél órával korábban és mindenki boldog...

Most akkor másnap hazament, de holnap meg bement fél órával korábban? :D

(és ne gyertek avval, hogy másnap csak munkaidö után volt a hazaút, mert akkor aznap is megvehette volan a cuccot)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.27. 15:40:21

@Pepibubó: Hála istennek, hogy nem érted. Adj hálát a sorsnak. A Maslow piramisról hallottál már?

hu.wikipedia.org/wiki/Maslow-piramis)

Amikor a lakhatásod, családod lakhatása van biztonságban, netán éhezel, vagy nincs pénzed rendes ruhára, kevéssé tudod átérezni az ügyfeled problémáját, és mosolyogva átadni magad teljesen az ügye megoldásának.

Ennyi.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 15:43:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Nekem az a tapasztalatom, hogy Európán belül a Maslow-piramis szintjeinek elérése a nyugati irányban megtett távolsággal egyenes arányban egyre könnyebb... :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 15:44:25

Úgy látom, a posztoló és a kommentelők sem értik a lényeget. A németek nem azért vannak előrébb, mint a magyarok, mert többet dolgoznak. A valóság az, hogy ugyanannyi idő alatt sokkal több munkát végeznek el és nagyobb értéket termelnek, ettől élnek sokkal jobban.
Nálunk a legtöbb cég olyan termékeket gyárt és szolgáltatásokat nyújt, amelyeknek nagyon kevés a hozzáadott értéke, ezért alacsonyak a jövedelmek. Persze vannak kivételek, de ez az általános.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 15:48:30

@Tuvalu: Másnap bement dolgozni, 5-kor befejezte a munkát és még éppen elérte a 8-kor induló gépet. Mit nem értesz? Te se sokat dolgoztál még külföldön...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 15:57:05

@online távmunkás:
" valóság az, hogy ugyanannyi idő alatt sokkal több munkát végeznek el és nagyobb értéket termelnek, ettől élnek sokkal jobban."

Úgy érted, hogy azzal az értékkel együtt, amit Mo.-n , Romániában, Szlovákiában meg ki tudja még hol kihelyezett vállalategységeik termelnek meg? Mer' akkor ja....

2012.06.27. 15:57:11

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Kérdezz meg egy Mercedes-ben, vagy Győrben az Audiban dolgozó melóst (ne managert!)... Nem minimálbért kap...

Afterburner 2012.06.27. 16:00:06

@közlekedési bűnöző:

Jah. Mi is tudnánk gyártatni Kínában, Ukrajnában, Gabonban meg a tököm tudja hol. Sajna ez a kapitalizmus multilevelje. De - nem tesszük. És mint történelmünkből tudjuk, nem azért mert a magyar egy ultraszociális nép...

Tuvalu 2012.06.27. 16:00:08

@online távmunkás: Tehát akkor miért idegeskedett annyit? Miért nem MÁSNAP lépett le fél5kor a boltba? Nyilván van olyan logikai megoldás, hogy mert előző nap tovább voltak nyitva a boltok, de a valóságban csak annyi a megoldás jóeséllyel (de majd Doyou Sprechen megmondja a megoldást), hogy a kollega nem azt mondta hogy holnap, hanem hogy "majd hétfőn".

Amúgy üdv Brüsszelből, majdnem minden hétvégén hazarepülök Pestre. :D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.27. 16:02:27

@Afterburner: "Mi is tudnánk gyártatni Kínában,"
De nem tudunk, mert Kínában már drágább a munkaerő. Ezért gyártat Kína nálunk.

nol.hu/gazdasag/nincs_veszelyben_a_citromsavgyar

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:02:36

@Afterburner: Az a kevés tőkeerős vállalat ami magyar kézben van, meg is teszi.

karikaV43 2012.06.27. 16:03:44

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): azért az vicces nálunk 3-an végzik egy munkáját,ja én nem a munkavállalói oldalról jövök. A hazai munkások többsége lusta és meglopja a munkaadóját mind a munkaidejével mind a raktár készletet ennyi,ez az egyik oka a az alacsony bérezésnek,ha rendesen dolgoznának a raktár készlet meg arra fogyna amire szánták lehetne jobban keresni. A másik a rengeteg adó és járulék ez meg a jó politikusok miatt van így,állítom egy német melós után nem fizetnek százalékban annyit mint mi itthon.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:03:46

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A munkaerő önmagában talán még nem drágább, de szállítással együtt valszeg már igen...

Afterburner 2012.06.27. 16:07:22

@karikaV43:
Ehh, dolgoztam én olyan raktári munkások között ahol 200 nettót vittek haza (!) oszt mégis azért rugdalták ki őket mert táskaviziten bukta volt, vagy reggel fújáson nem kicsit csipogott a szonda... Lejjebb van itt a gond, sokkal lejjebb....

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:08:37

@karikaV43:

"ja én nem a munkavállalói oldalról jövök."

Ja az a véleményedből is leszűrhető, nem kell külön kiemelni! :-)

Afterburner 2012.06.27. 16:09:06

@közlekedési bűnöző:

Igen. Az a kevés. De miért is van kevés? Nincs vállalkozókedv? Nincsenek ötletek? Nincs munkaerő?
Dehogynincs. Csak a mai magyar vállalkozó előbbre valónak tekinti az X5-jét a fejlesztésnél. Mert sajna a java része ezért csinál céget. És ez gond. Nagy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.27. 16:09:17

@karikaV43: Nálatok lehet. De hogy Magyarországon nem így van, az biztos...

Nem mesélek. gyere haza, nézd meg.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:10:53

@Afterburner: Biztos, hogy a saját életszínvonal is belejátszik, de azért van némi történelmi oka is annak, hogy nincs tőke. Vagy te hogyan látod?

pupumpa 2012.06.27. 16:12:17

A magyar permetez: 10 liter vízhez való szert az egyik 8 literbe teszi, hogy jobb hatásfoka legyen, a másik 12 literbe, hogy spóroljon. A harmadik 9 literbe, mert annyit sikerült önteni bele, 1 literért meg már nem fárasztja magát, jó lesz úgy is.
A német precíziós mérlegen méri ki a pontos mennyiséget. Ha mégis 2 cm3-vel többet tölt, akkor kiönti az egészet és kezdi újra, mert a permetező oldalán lévő beosztás nem elég pontos.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:14:02

@pupumpa: A német nem önti ki, hanem tesz még bele 2 cm3- víznek megfelelő permetszert. :-)

karikaV43 2012.06.27. 16:14:03

Bocs 11 éve vállalkozom itthon csak hazai munkásokkal,azt hiszem tudom miről beszélek saját tapasztalat.Dolgoztam német cégnél itt Magyarországon ők fizettek volna jól csak a magyar főnök inkább magának adta a pénzt mint annak akinek szánták. Sajnos a magyar az egyik legkutyább nép és ez nem genetika a gulyás kommunizmus többet ártott mint akkor használt,a mutyi akkor lett divat és a mutyizókat azóta is mindenki ügyesnek meg rafkósnak tartja pedig csak egyszerűen lopnak,csalnak,hazudnak. Nem tudom mikor lép túl az ország ezen.

karikaV43 2012.06.27. 16:19:42

@Afterburner: én elég sok vállalkozót ismerek X5-tel nem jár egyik sem,inkább VW vagy Skoda. A hazai munkaerő egyre képzetlenebb,már csak a szakikba lehet bízni,de ők meg öregszenek ki,a fiatalok meg nem szeretnek dolgozni a 30-40-es korosztály meg többet vár mint ami az itthoni lehetőség és mint te is más zsebébe turkál. Azért egy vállalkozó az összes alkalmazottjáért a könyvelőért és az egész cég tevékenységéért felel,azt meg is kell ám fizetni. A legtöbben bele sem mernek vágni,mert ha olyan könnyű lenne akkor mindenki ezt csinálná és X5-tel járna,azzal többnyire a gangszterek járnak.

dr. trafik nomac 2012.06.27. 16:21:15

Csak kiegeszites keppen (en is dolgoztam kint).
Ha eleg penzt keresel akkor a hetveged, meg az esteid, nem a kocsi szerelessel, a csatorna tisztitassal, a funyoro javitassal, a gyerek ruhajanak foltozasaval, a szulok korhazba hordasaval, stb. telik el, hanem van akit meg tudnak fizetni. Es hetfon vidaman megyek munkaba.
Persze itthon is megvan ez a reteg, aki ezret mind fizet, es jokedvu reszint, aztan kozepvezetoi fizetesbol 0-rak felre, es emiatt allandoan sir.

Pepibubó 2012.06.27. 16:21:48

@közlekedési bűnöző: "de azért van némi történelmi oka is annak, hogy nincs tőke. "

Ja, az van! 40 év diktatúra, leigázottság 1989-ig.
1956-ban idegen hadsereg rommá lőtte főváros, a leigázóknak nem tetsző miniszterelnökünk kivégzése, 200 ezer elmenekült képzett állampolgár, további 35 év vasfüggöny...

Elég lesz "történelmi ok"-nak, mit nem hevertünk ki az utóbbi 22 év alatt se?

karikaV43 2012.06.27. 16:22:03

@közlekedési bűnöző: a véleményem vállalom,a rendes melósokat mindig igyekeztem megfizetni csak a többivel szemben nehéz őket másképp bérezni. Amúgy csak az utolsó pár évben nem kell már fizikai munkát végeznem több mint 15 évig csináltam,tehát tudom milyen a másik oldal.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 16:22:09

@Tuvalu: Szerintem csak azt akarta érzékeltetni, hogy a németek jobban kommunikálnak és szervezik a munkát, mint a magyarok. Szerinte egy német munkavállaló tud szólni, hogy most sürgős elintéznivalm van, majd este/holnap/hétfőn ledolgozom, a magyarok meg ilyet nem tudnak. Mondjuk ebben nem igazán értek egyet...

Afterburner 2012.06.27. 16:26:01

@karikaV43:

Csak hogy tudd, vállalkozom, cca 70 embernek adok munkát és átlag feletti fizetést. 95%-ban multiknak dolgozom, nincs X5-öm és nem turkálok más zsebében, csak látom, amit látok. Olyan "versenytársaim" vannak akik bezony X5-tel jönnek és alám ígérnek (nem bejelentett melósokkal azért ez nem bonyolult) plusz kenni próbálják a helyi kisfőnököt aki egyrészt innen kap pénzt, másrészt meg viszi haza a raktárból a cuccot amit meg hétvégén árul vkije a piacon. Multikról beszélek.
Szóval hidd el, tudom a munkavállalói és a munkaadói oldalt is, szűkmagyar vállalkozásban és multi szinten is (ketőt építettem fel korábban a nulláról).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 16:26:17

@közlekedési bűnöző: Nem, ők maguk hatékonyabban dolgoznak. Tipikusan azt helyezik ki, ami kisebb hozzáadott értéket termel. Például a tervezés otthon marad, a gyártás mehet keletre. Hiszen nem azért fizetsz milliókat a kocsiért, mert Pista bácsi dolgozott rajta, hanem azért, mert jól néz ki (dizájn) és Audi van ráírva (marketing).

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:28:05

@online távmunkás: Ahhoz képest tudtommal Győrben már van tervezés is... lehet nem csak a gyári biorobot, hanem a magyar mérnök is olcsóbb, mint a német?

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 16:31:36

@karikaV43: Nem ismerlek, lehet, hogy te nem így működsz,de:

Azt tudom, hogy ismerek építőipari vállalkozót, aki azt mondja állandóan, hogy annyit sem keres, mint az emberei. Közben tudom, hogy a házára havi 100.000 a törlesztés és 3 autót futtat. Az emberek meg minimálon, zsebbe meg a mellékes, összesen 150-160 rongy, heti nem 40 óráért (hanem inkább 55)

Alexx13 2012.06.27. 16:34:03

@Void Bunkoid: "Tied a gyár, magadnak lopod haza" Ki is mondta?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.27. 16:35:16

@online távmunkás: Ennek ellenére pont nem otthon dizájnol és fejleszt egyik sem. A felylesztés rendszerint indilyában van... (az audilyé meg pont itt...)

Afterburner 2012.06.27. 16:37:53

@közlekedési bűnöző:

Van, hogyne :)) Már a honfoglaláskor is csupa, abban a korban fejlettnek számító állam vette körül a Kárpátokat. Nem tanultunk tőlük - tán Augsburgig. Dolgozni tanulás helyett kalandoztunk. A középkorban másoltunk másokat - nagyjából 200 év késéssel. Később elutasítottuk a Habsburgokat - pedig gazdaságilag az nem volt feneketlenül rossz buli. A XX. század elején végre modern államkísérletet tettünk - besorakoztunk Lenin mellé :))) Első világháború: vesztesek mellett - eredmény Trianon, második világháború dettó, eredmény: Rákosi. Most meg EU ellen néha... Csupa kenguru él itt (üres zsebbel ugrálunk).Csodálkozol, ha komolytalannak tartanak bennünket?

Tábornok 2012.06.27. 16:40:29

egyetlen dolog, nem akarok belefolyni, amig magyarorszagon elfogyott fizetesem 3 het alatt, pedig semmi extra, csak rezsi, kaja,+ tankolas a kocsiba, addig egy masik helyen szinte ugyanezzel a munkaval 1 het az egesz havi a koltsegekre, a maradek 3 het pedig meg is maradhatna - nyilvan nem marad meg mind, de ez egy dolog - tehat az aranyok, ezeken kellett volna javitani az elmult evekben.
sajnos amig nem lesz penze az embereknek, addig magyarorszagnak marad a vegetalas.

persze nem vagyunk egyformak, de azert nagy tobbseg normalisan dolgozik, nem lop, csal, s megsem tud egyrol a kettore lepni, tehat marhara nem kell csodalkozni, hogy hamar elfogy a munkakedve, s nem vigyorogva, felszabadultan dolgozik, a munkajara fokuszalva.

Laciii 2012.06.27. 16:46:47

@online távmunkás:
Te se dolgoztál még külföldön. Teljesen ugyanazt csinálom, mint otthon, mégis 3szor annyit kapok (+szállást utazást fizetik). És külföldön tényleg 8 órát dolgoznak az emberek.

mojoking77 2012.06.27. 16:46:56

Nem tudom. Nekem ez mar valahogy megint kamu-postnak tunik. Tipikusan arra hajaz a szerzo, hogy minel provokativabb legyen, es minel tobb hozzaszolast be tudjon gyujteni... Szerintem..
Amugy a temahoz hozzaszolva, en pont ilyen helyen dolgozok MAgyarorszagon is. (MAr amikor epp otthon vagyok).. Jo, persze azert kicsit buslakodobb mindenki, de hat anelkul nem is elet az elet MAgyarorszagon ugye :)
Egyszer voltam a postolo altal istenitett Fritzlandban dolgozni, a meloval nem is volt problema, inkabb a korites volt olyan, amitol egy het utan felfordult a gyomrom, es szoltam, ezt inkabb fejezze ba mas. A nemetek szamara ugyanis az osszes kelet europai torok.. Ez van. Szallast altalaban mi intezunk, mondtak, majd ok megcsinaljak, annyival is kevesebb melo. Ennek megfeleloen beraktak egy lakasba, csak arrol feledkeztek meg, hogy a csalad is bent lakik. Konkretan adtak egy szobat, mikozben Hans es a csalad a tobbiben lakott. Ezt mondjuk egy nap utan felbontottam, mondtam semmi gond a csaladdal, de azert az apukatok retkes picsajat. PM mondta, rendben keresunk onallo lakast. Talatak. Ket ejszakat toltottem ott, mielott megbetegedtem. Konkretan minden fal peneszes volt, az agy nedves az egesz szoba budos. Mar masnap jeleztem ,hogy ez megint kapufa lett, nezzunk egy hotelt. Rendben negyedik napra megkaptam, kicsi picit budos, de legalabb tisztanak tunt. Penteken jeleztem a cegnel, hogy jonne ki a csaladom jovo hettol. Valasz, ja hat az nem mukodik, az napi 40 Euro plusz a hotelben, amit a ceg nem tud allni (multi, a vilagy 153 orszagaban szolgaltatunk), nekem kell keszpenzben fizetni.. Na itt erkezett el nemetorszagi kalandom a vegere... Ja, most Franciaorszagban vagyok, ahol az emberek hulyek, de legalabb EMBEREK....

sportswear 2012.06.27. 16:48:32

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Na ezért kellene normálisan dolgozni, meg sikeres vállalkozásokat csinálni, hogy mi is megtudjuk ezt csinálni másokkal...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 16:52:44

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Milyen fejlesztés van Indiában? Melyik cég mit csinál ott? Én csak informatikáról hallottam, de ott valójában fejlesztésnek csúfolt kódolírás van, a rendszereket Nyugaton tervezik, az indiaiak csak kódolnak.

apt-get install (törölt) 2012.06.27. 16:53:54

Rendesen meg kellene fizetni a magyar dolgozót, akkor majd nem magáncélra használná a céges kocsit. De ugye a multinak valahol ki kell termelni a profitot a nyugati melós extra bérére, hát itt keleten csak éhbért fizet. Aztán meg persze mocskolja a magyar munkást ...

Pan Modry 2012.06.27. 16:54:48

A magyarok lehet valoban ugy tunik hogy sokat dolgoznak, azonban mindezt sokkal kevesbe hatekonyan teszik mint a nemetek.

Az atlag magyar dolgozo baszik betartani jopar szabalyt, ezert egy csomo melo a hibak foltozgatasara megy el.
Az atlag magyar baszik megtervezni amit csinal, igy a jo vegeredmenyhez ketszer annyit kell tenni a vegen, sot sokszor igy sics kesz idore a megfelelo minosegben.

A magyarok nagyresze meg olyan helyeken is lop ahol azert marhara nem illik, peel bliccel a BKV-n.

Ha egy nemettel valaben megegyezel egy ceges meetingen, akkor az ugy is lesz. Ha egy atlag magyarral, akkor csak remenykedhetsz ebben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 16:56:22

@Laciii: Hű, te aztán nagy igazságokat írtál! Az angol 35 órás munkahét szerinted milyen viszonyban van a napi 8 órás munkával? :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 16:57:58

@közlekedési bűnöző: Úgy tudom, hogy Győrben a saját gyártósorukat fejlesztik tovább a magyar tervezők német mérnökök vezetésével.

DDD3 2012.06.27. 16:59:27

@Afterburner: Ne légy má' ilyen negatív, azért az utóbbi 1100 évben volt 80 jó évünk. Az smafu?

mojoking77 2012.06.27. 17:01:03

@online távmunkás: 38. A legrovidebb hivatalos munkahet valoban 35 ora az EU-ban, de ezt pont Franciaorszag produkalja. Ennek megfeleloen az atlag francia heti 50-52 orat dolgozik, cserebe az egeszet lecsusztatja. Ezert van szegenyeknek atlag ket havi szabadsaguk egy evben... Sajnos van egy kis igazsag abban amit a postolo irt, ugyanis a vilag legtobb helyen tenyleg termeszetes dolog a tulora..

karikaV43 2012.06.27. 17:01:20

@közlekedési bűnöző: én is építőiparozom,már leszoktam a saját alkalmazottról egyedül csinálok mindent a munkát meg elvégeztetem másik céggel,nem bajlódok zsebből fizetéssel.
Egyszerűen lehetetlen kitermeltetni a pénzből a munkát a melós nem akar dolgozni,te meg nem tudsz annyi járulékot befizetni. Bajlódjanak vele akik akarnak a röhej az,hogy az alvállakozóim az enyémnél 3-4-szer drágább autókkal jönnek és mindig sír a szájuk. Sajnos két út van vagy drágán dolgozol az államnak(csak a közgép) vagy olcsón a lakosságnak és az önkormányzatoknak előbbinél mindent tudsz fizetni utóbbinál semmit.Nem én vagyok a közgépes ember így maradna az utóbbi,de én meg közöltem és az emberi dolgokat kiküszöböltem a rendszerből. Nem érdekel,ha lusta a kőműves többet nem kell fizetnem mint ami a szerződésben van és ha kicsúszik a határidőből jön a kötbér ennyi. Ezért merem mondani a magyar munkaerő nagyon gyenge mind szaktudásban mind szorgalomban,természetesen vannak kivételek. 11 év alatt sikerült 3 olyannal összefutni aki akart és tudott is dolgozni,3 különböző korosztály ebből kettő már vállalkozik a harmadik meg nyugdíjas.

a rettegett drótos 2012.06.27. 17:02:04

Nekem is ilyesmi volt a munkahelyem, egy teljesítményorientált, önszervező rendszer egyszerűen ezt vonzza magával. Épp most szabályozza agyon - bassza szét a főnökség. Sokat gondolkodtam rajta hogy ez miért jó nekik (mert anyagilag nem, az tuti, sőt), de nem jöttem rá.

innentől meg jólvanbazmeg, nyolctól félötig elvágólag, kivett szabadságok a leglehetetlenebb időszakban is, munkaidőn kívül kikapcsolt telefonok, és bődületesen romló hatásfok van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.27. 17:08:54

@mojoking77: Akkor csak bizonyos munkáltatóknál 35 óra Londonban. Ugyanúgy, ahogy a szabi is általában jóval több, mint amennyi a törvényben van (versenyképes szakmákban).

Azt szokás mondani, hogy nekünk nem munkaidőnk van, hanem munkánk.
Nem azt nézik, mennyi az idő, hanem azt, hogy mennyi a megoldandó feladat. Teljesen más hozzáállás.

DDD3 2012.06.27. 17:10:27

Há' a Mátyásnál volt kb. jogbiztonság (persze jól seggbe is szúratták érte a nacsságos urak ), meg kiegyezés után volt egy gyorsan fejlődő 40 év, az egyben kb. nyolcvan.

Nadehogy a témánál is maradjunk egyrészt Pan Modry-nál az igazság, másrészt aki azért sír, hogy persze a német meg a nemtudomki velünk csináltatja meg a szar munkát, annak azt mondanám, hogy a jó munkát ki kell érdemelni. Bizonyítani kell a rátermettséget, és lesz jó munka is. Meg eltanulni azt, hogy hogyan kell jól csinálni és akkor lehet vállalkozni és csinálni jól.

Afterburner 2012.06.27. 17:13:12

@DDD3:
Ja, így igen:))
A második bekezdéssel meg egyetértek:)
Lehet jól vállalkozni - nekem Mr. Hewlett és Mr. Packard urak lebegnek a szemem előtt, akik egy garázsból indítottak - ahogy én is. OK, nem lesz akkora cégem, mint az övék - de remélem, a gyerekeimre már egy könnyebben vezethetőt hagyok:))

mojoking77 2012.06.27. 17:16:29

@online távmunkás: Igazsag szerint 37.5.. viszont ugye onnantol kezdodik, hogy reggel kilepsz az ajton, es addig is tart este. Ezt mondjuk imadtam Guilfordban.. Amugy az a fura tenyleg, hogy a vilag nagyon sok orszagaban ez annyira termeszetes. Senkit nem erdekel, ha 10-re ersz be (felteve, hogy nincs reggel fel nyolckor mar meeting), amig az osszes munka kesz van..

DDD3 2012.06.27. 17:17:07

@Afterburner: fenti első része neked.
Egyébként a túlóráról: Én skandináv országban dolgozom. normálisan itt nincs túlóra, midenki takra pontosan ledolgozza a 8 óráját (amiből 6 valós munka, 2 csevegés és kávézás és közben döntéshozatal). Ritkán van túlóra, de akkor senki sem sír, mert egyrészt az a szabadságát növeli, másrészt azt jelenti többnyire, hogy elmérte az elvégzendő feladat mennyiségét (ugyanis a végrehajtók(munkások) is be vannak vonva a munka tervezésébe)

2012.06.27. 17:27:01

Eleinte én is így voltam, próbáltam fogást keresni, rajtuk, ezek is csak sietnek néha, vagy van rossz napjuk.
Ah, keine chance.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 17:48:14

@Afterburner: Hát ha már a magyar állampolgár (te) is csak pocskondiázni tudja a saját nemzetét, akkor mások miért vennék komolyan?

Afterburner 2012.06.27. 17:57:17

@közlekedési bűnöző:

Nem pocskondiázom. Itt élek 44 éve és amit leírtam, azt látom. Aztán ez vagy tetszik valakinek, vagy nem. Én mindenesetre megteszem a magamét, próbálom a kollégáimba beültetni azt a munkakultúrát, ami előrevisz. Nehezen megy, de nem adom fel. Tíz értelmes munkaóra/fő többet ér, mint húsz árpádsávos tünti, ahol a nemzeti öntudat ilyen-olyan kihőbörgésén kívül más nem történik. Én az életet gazdasági oldalról szemlélem kizárólag (kivéve persze a családom és a szeretteim). Aki jön velem, Isten hozta, aki nem, lemarad.

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 18:16:13

@Afterburner: Félre ne érts, én nem akarok se tüntetni, se tereket átnevezni, se szobrokat állítani! :-)

De azért egy egészséges nemzeti öntudat az szerintem előbbre vinné az országot. Például a tudatos magyar, lehet, hogy fizetne adót. :-)

Különben az osztrák főnököm ugyanolyan véleménnyel volt a saját nemzetéről, mint te a magyarról, mert ő a sajátja hibáit látta nap mint nap. Szóval valószínűleg pont ugyanannyi balfék lakik ott, mint itt... :-)

Afterburner 2012.06.27. 18:22:47

@közlekedési bűnöző:

Ez tuti így van:) Az én gondom ott kezdődik, amit fentebb írtam. Próbálom vinni a vállalkozásom, adót fizetek, bejelentem a kollégáimat. És közben látom, hogy jönnek a pár hónapos zsebfirmák alám vágni feketemunkással, aztán jól bedöntik a cégüket, ha nyűgös lesz, de a BMW megmarad - és akkor még derék és öntudatos politikusaink holdudvarcégeiről még szó sem esett. Nehéz így előremenni.
Fenntartom, ha mindenki, aki itt él, követné a német példát csak 10 évig, remek és boldog ország lehetnénk. De járván a munkahelyeket nap mint nap, látni és érezni a szegényebbek elkeseredettségét és egyáltalán a hozzáállását, esélytelen...

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.27. 18:29:17

"De járván a munkahelyeket nap mint nap, látni és érezni a szegényebbek elkeseredettségét és egyáltalán a hozzáállását, esélytelen... "

Hát igen. A tyúk volt előbb vagy a tojás?
Avagy a lét határozza meg a tudatot vagy fordítva?

A létminimumon élve biztos, hogy kurva nehéz pozitívan gondolkozni.

Afterburner 2012.06.27. 18:35:17

@közlekedési bűnöző:
Nehéz, egyetértek. De nem lehetetlen. Ha valamelyik kollégám azzal jön (mert nálunk aztán tényleg szólásszabadság van) hogy könnyű neked, mert Te vagy a főnök, azt kiveszem egy napra és jön velem a napi dolgokra. Estére csöndben van.
És azt itt nem írom le, milyen mélyről indítottam ezt az egészet (totális anyagi és erkölcsi csőd közben).

midnight coder 2012.06.27. 19:18:58

@Afterburner: Ez csak az egyik tényező. A németek - legalábbis az egyik felük - sikerrel kihagyta a cuculizmust. Nagyon nem mindegy, hogy gyakorlatilag nulláról kellett felépíteni egy ország gazdaságát, miközben azokkal kell versenyezni akiknél ez a negyven év mínusz kimaradt. De hosszú távon a németek is szopatóágon vannak - a kínaiakkal nekik is versenyezniük kell. És azok egy tál rizsért produkálják a híres német munkamorált.

Nem véletlen, hogy lassan nincs is európai termék a boltokban.

midnight coder 2012.06.27. 19:21:40

Ps. A magyar Boci anno fényévekkel jobb volt mint a Milka. Az egyik olyan termékünk volt ami - ha megfelelő reklámot kap, és nem gazemberek a politikusaink és privatizélnek el szarért-húgyért mindent - a világpiacon is megállta volna a helyét.

ccvv 2012.06.27. 19:59:39

Kedves Blogoló!

Kifejezetten érdekes a bejegyzés, gratulálok. Egy off-észrevétel: azt a szót, hogy nehogy, egybeírjuk. Az ostoba helyesírás-ellenőrzők miatt az ember leszokik a gondolkodásról (én is), ha valahol piros aláhúzást lát, agy nélkül javít.

kistesoka 2012.06.27. 20:05:29

Mostanság igen nagy divat lett kintről dicsekedni hogy nekünk milyen jó itt kint, ti meg otthon szoptok...
Persze 99%-ban olyan történetekkel, amik mesébe illenek. No de, mindenhol jó, csak itthon nem!

foolproof 2012.06.27. 20:27:17

Nein, i am not sprechen madzsar, albeit du brought some sort of serious bullshit hier, sehr typical, mein Führerin, usw.

Illés Béla 2012.06.27. 20:45:12

@karikaV43: Figyu,én sváb vagyok,tehát német nemzetiségi ,és egyben kőműves.
Napi tíz órában birkózom a vasbeton födémmel és nem vagyok bejelentve(ez nálatok általában természetes sajnos).
Az órabérem 700 huf...
Este néha már semmire nincs erőm,mert szorít a határidő és nyomjuk...
Akkor én most lusta magyar vagyok e,vagy mint sváb,szorgalmas német?

Ja...és a Tb-t én fizetem magam után...

kzolika 2012.06.27. 21:33:51

A közvetlen, ismétlem közvetlen főnökömnek bérelt lakás bérleti díja magasabb, mint az én bérköltségem. És ez még csak a lakás, emellett kap fizetést, meg juttatásokat. Vajon kinek kisimultabb az arca és őszintébb a mosolya?

kzolika 2012.06.27. 21:38:06

A külföldi anyánknál sokan dolgoznak részmunkaidőben. Heti akár 2, jellemzően 3, néhányan 4 napot. Aki 3 napot dolgozik, az csak kétszer annyit keres, mint én a teljes munkaidőmmel (plusz a napi átlag 2 óra túlórámmal). Gondolom, ők annyira hatékonyak, hogy mondják nekik: "Haver, csütörtökön és pénteken már be se kell jönnöd, kész vagy mindennel!"

karikaV43 2012.06.27. 21:39:59

@Illés Béla: nem tudom,hogy lusta vagy-e.Nem látom hogy dolgozol és mennyit,a 700 Huf az kevés főleg ha magad után fizetsz.Az én cégem meg a válság előtti bevételének a 20%-a körül termel ez van.A napi tíz óra az építőiparban megszokott ha a végén elfáradsz akkor biztos dolgoztál is.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.06.27. 22:01:13

@kistesoka: teljes egészében a te döntésed - és a te személyiségedet tükrözi -, hogy az ilyen posztokat üres, ellenszenves hencegésnek vagy inspiráló, ösztönző példaképnek fogod fel. Ha te és a munkatársaid nem okultok belőle, majd megteszi más.

Hogy ontopic is legyek: ez azért van így, mert _mindenki_ dolgozik. Nem 10% húzza egyre keserűbb szájízzel az igát, míg 90% fecseg, kávézik és a facebookon lógva várja a munkanap leteltét. És ha mindenki beletesz 100%-ot, senkinek nem kell többet dolgoznia, az eredmény tökéletes lesz. Ez a szolidaritás és munkamorál nagyon sok magyar munkavállalóból hiányzik.

A svédeknél jobban szerintem senki nem imádja a hétvégét. De egyetlen svéd ismerősömnél sem látom azt, amit rengeteg magyarnál viszont gyakran: a hétfői-reggeli-délutáni, _nyilvános_ nyafogást, hogy úristen, megint dolgozni kell, úristen, még X órát, hogyleheteztkibírni és jujjdeszar.
(És még mielőtt: éltem én is magyar minimálbéren, mégse jutott soha eszembe, hogy fanyalogva álljak az ügyfeleim elé.)

Illés Béla 2012.06.27. 22:03:17

Szomorú amit írsz.
Mások zsírján hízol és közben süt rólad a közönyös pökhendiség.
Elárulok egy titkot,olyan,hogy "munkás osztály"nincs,mert azt maga a rendszer teremti meg,amit te rendesen kihasználsz...
Azt hiszed ez a piramisjáték még sokáig működhet?

Globetrotter2014 2012.06.28. 06:32:59

Érdekes poszt, szerintem sokat lehet(ne) tanulni belőle.

Jó lenne ha mindenki megtapasztalná milyen egy nyugati országban élni, tanulni/dolgozni, boldogulni.

Sok minden másként működne kishazánban is utána...

Globetrotter2014 2012.06.28. 09:51:34

Átfutva a többi posztos, nagyon jó. A kommentek is érdekesek.

Ismerek ilyen embereket, akik hasonlóan kezdték, volt bennük képesség és ki is hozták a legjobbat. Ás másoknak évtizedek alatt sem tűnt fel hogyha valakinek évtizedeken át változó körülmények között szinte mindeig "szerencséje van", ott lehet valami az emberben.

Egyik másik jól illusztrálja a magyar valóságot.

@Illés Béla: igen ez a renszder 70 (kis megszabkításokkal egy országokban bő 100) éve jól működik.
De majd mi bebizonyítjuk hogy lehet ezt xarul is csinálni.
"Rendszerváltás" helyett nem gondolkoztál azon hogy a saját sorsodat/életmódodat javítanád ahelyett hogy másokét akarod elrontani?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.28. 13:37:59

"És tényleg így csinálták. Volt, aki távozott fél 2-kor, mert hivatalba ment. Aztán visszajött 3-kor és maradt este 8-ig. És senki nem sietett a főnökhöz, hogy bazmeg főnök, adj fél nap szabit. Nem. "

Multicég Magyarországon.
Kettőből kettőnél ez volt nekem.
Szóval mi ezen a nagy szám?

Ezt csak az idióta seggfej cégtulajok, vagy Napóleon szindrómás kisfőnökök csinálják, nem en bloc "magyarok" vagy "németek".

A német munkamániáról meg annyit, hogy anyám munkahelyéről, akiknémetben voltak tréningen, azon voltak kiakadva, hogy mennyire b@sztak a melóra a németek.

Ulrike kislányát meg nem irigylem. A gyerekkort nem szép dolog elvenni egy kisgyerektől, és nem pótolja a tengerpart sem.
Lesz majd szegényből valami pénzéhes picsa.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.28. 13:39:33

"De ez a német takarító (lehet török vendégmunkás volt, mert sötét volt a bőre) nem izgatta magát ilyenek miatt. "
Ha bevándorló, akkor kap annyit, hogy ne ugráljon... Ha német, akkor valszeg szintén.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.28. 14:07:46

@ZF2: És az arcuk is ekkora lett? Mert az elég gáz.

Globetrotter2014 2012.06.28. 17:32:51

@ColT: szerintem legalább akkora gáz hogy azok akik semmit sem tesznek le még angyobb arccal várják el a dolgokat, "mert az nekik jár" (valamiért?).

Igen előfordul hogy az eredményekkel nő az arc, általában az élet ilynekor utoléri az embert és kénytelen lesz visszavenni az arcból.

De szerinetm sokkal gázabb amikor eredmények nélkül hatalmas önbizalommal várják el hogy ők klegyenek a világ közepe...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 08:57:28

@ZF2: Mind a két fajta gáz, de mondjuk az alap nélkül nagy arcú a gyakoribb.

Globetrotter2014 2012.06.29. 10:35:35

@ColT: szerintem azért a kettő nem egy liga. Aki eláér valamit az igenis lehet büszke, csak nálunk van egy olyan debil mentalitás hogy aki sikeres az csal.

Nagyon nagy bajok vannak nálunk a fejekkel. Ez a poszt azért tetszik mert eléggé plasztikusan mutatja be a különbséget. sajnos én is tapasztaltam ilyet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 11:03:51

@ZF2: A büszkeség, és mások lenézése, meg az orr fennhordása nem egy kategória.

Aki sikeres, az csal - ez inkább pénzügyileg jelentkezik. A siker nem csak pénzben mérhető. Viszont pénzben meg aki sikeres, abból észrevehető, hogy nagyon nagy arány nem tisztességes. Sajnos ez nem csak előítélet, nagyon is van alapja.
Csak ha elég magasra nyalta-fúrta magát az ember, akkor ezt már nem kapargatja senki.

Globetrotter2014 2012.06.29. 11:51:54

@ColT: na ez a különbsépg a németek és köztünk. Aalapból nem szeretnek csalni, és aki sikeres az rendszerint hatékonyabb.

Nálunk az emberek inteligenciűája valóban csak a cslásig terjed és néha meglepően rövidlátóan beletőrönek hogy elkaphatják...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.29. 12:34:09

@ZF2: Talán a németek nem voltak évtizedekig rákényszerítve... Mi meg még igazából most sem "voltunk", hanem vagyunk. Legalábbis részben. Persze a vállalkozói réteg egy jó része pl. nincs.
süti beállítások módosítása