HTML

Do you sprechen magyar?

Magyar vagy Te is? Külföldön élsz? Tanulsz? Dolgozol? Nyaralsz? Na és milyen ott az élet? Van egy jó sztorid? Írd ide: doyousprechenmagyar@gmail.com

Friss topikok

  • Kellemes Zérókomponista (törölt): Amennyire van éleslátásod, amennyire érzékletesen és részletesen tudod képernyőre kúrni a környeze... (2012.11.29. 02:08) Beavatás
  • ColT: Nem akarsz emberek közé menni, akkor minek mész oda, ahol vannak? (2012.10.19. 19:08) Utószezon
  • _atpijkamo: @Kellemes Zérókomponista: :)) Így van. (2012.08.29. 19:30) Átbasztak, de azért jó volt
  • Kellemes Zérókomponista (törölt): No. Sarkos kép festése megin' csak. Mire jó ez? Van elég hülye, aki promiszlendnek képzel mindent,... (2012.08.28. 20:33) Félünk fűre lépni
  • _atpijkamo: Az egész bloghoz szeretnék hozzászólni. Én élvezem olvasni, és sajnos igazak a visszásságok, amikr... (2012.08.12. 16:57) Internacionálé

Címkék

akcentus (1) állásinterjú (1) Anglia (1) angol (1) angol nyelv (1) angol nyelvtudás (1) anyanyelv (1) átverés (1) ausztria (1) Ausztria (1) autó kápére (1) Bándy Kata (1) befektetés (1) bevásárlás (1) blog (34) blog.hu (1) calvin klein (1) család (1) Csehország (2) cseh nyelvtanulás (1) dialektus (1) disco (1) doyousprechenmagyar (1) do you sperchen magyar (1) do you sprechen magyar (32) egészségügy (1) előléptetés (1) érettségi (1) FCUK (1) fejvadászok (1) főnök és beosztott kapcsolat (1) francia munkamorál (1) fuck (1) fülöp-szigetek (1) gyilkosság (1) határátlépés (1) honvágy (1) hosszú hétvége (1) HR (1) idegen nyelv (2) indián (1) irigy emberek (1) játszótér (1) kezdő kereset (1) kilencvenes évek (2) kill bill (1) kinai áru (1) kínai bolt (1) kollégatípusok (1) középkori kocsma (1) magántulajdon (1) magyarok (1) magyarok a világban (1) magyarok külföldön (1) magyarul beszélni külföldön (1) magyar gyökerek (1) magyar multi (1) magyar munkamorál (1) magyar munkaviszonyok (1) magyar nyelv (1) magyar tulajdonság (1) magyar turista (1) miss sixty (1) multi (1) multilingvizmus (1) munkaerőközvetítés (1) munkamorál (2) munkásszálló (1) munkaügy (1) náci (1) nációk egymás mellett (1) német (1) Németország (1) német mentalitás (1) német nyelvtanulás (1) nyaralás tengerparton (1) nyelvkönyv (1) nyelvtanulás (1) nyelvtanulás gyerektől (1) nyelvtudás (2) orvosi minimálbér (1) ösztöndíj (1) soknyelvűség (1) szakmák (1) szalagavató (1) Szlovénia (1) tájszólás (1) tarkan (1) trabant (1) turista (1) ügyfél (1) ügyfél átbaszása (1) új autó (2) vendégmunkások (1) vendégszeretet (1) vidék (1) vietnámi bolt (1) világnyelv (1) vw polo (1) Címkefelhő

Nyulak dugnak az ablak előtt

2012.07.25. 11:12 :: Doyou Sprechen

Ez a francia kapcsolat lényege...

Ezekkel a franciákkal lehetetlenség volt együttműködve dolgozni. Ha kiötlöttünk a magyar cégben egy új tervezetet, amit a német anyavállalat kétszeri átdolgozás után elfogadott, ezek még akkor is szórakoztak velünk, hogy elfogadják vagy se...

Aztán miután két hétig minden nap küldtem emailt a francia kapcsolattartónak, (persze a német főnöknek is csatolva a levelet), hogy akkor ilyen formában nekik okés-e, és miután a németek is rákérdeztek náluk, hogy akkor mi a helyzet, visszaböfögtek egy egysoros of course-t...

Szóval igen gördülékenyen zajlott velük a munka...

Kellett mennem hozzájuk a tervezet bemutatása miatt, jobban mondva, kísértem az akkori magyar főnökömet, mert ő csak angolul beszélt, én meg indurpindurt franciául is, és a francia fejes csak franciául volt hajlandó tárgyalni bazmeg, de még tolmácsot is alig-alig szíveskedett kérni nekünk, fostam is rendesen, hogyan magyarázom el tárgyalási szinten az én “három zsemlét kérek szépen” franciámmal az árajánlatkészítés továbbfejlesztett változatát...

Na. A város, ahol a francia cég volt, valahol az ország közepén helyezkedik el, “mindössze” három órányi autózásra Párizstól. Kedd este, kb. hat óra magasságában érkeztünk meg, és bazmeg: a hotelben nem volt vacsora! Mert a kedd, az éppen amolyan vacsiszünet-féle nap ott, ezért nincs kaja este. A hotelban. Vágod? Burzsuj japán vendégnek se, nem hogy egy agyonstrapált magyar gyomornak kérem szépen...

Szóval roppant éber állapotban kerestünk egy közeli éttermet, és találtunk is, és mivel éhesek voltunk a főnökkel, étlapot is kértünk. Minden francia nyelven íródott, és ebből a főnök a furmintot értette is...

Pincér is értette az angolt, de inkább franciául szólt vissza, mert az az anyanyelve, a miénk meg nem, ezért kell angolul is tanulnunk, mert azt világnyelvnek (is) hívják, csak valahol (mint ott és akkor ennél a pincérnél) nem szeretik, de magyarul meg nem értenek, nekem meg sajnos matekot is kellett bifláznom, szóval have a nice day...

Mielőtt cuccoltunk otthonról, a francia fejes felhívta a figyelmet a csendes, vidéki français stílusra, ami nyugalmat áraszt, és távol áll a párizsi nyüzsgéstől. És bazmeg igaza is lett, mert a hotelszoba ablakából kinézve éppen három mezei nyúl kurogatta egymást, ami engem például rendkívüli nyugalommal töltött el, de csak azért, mert igen szuper módon volt hangszigetelve az ablak...

Én reggel 7-kor már a cég kapujában figyelgettem, és örültem, hogy a portás is velem egyidőben érkezett, ergo be tudtam menni. Azt már korábbról sejtettem, hogy a magyar főnököt fél kilenc előtt nem látom, de azt már nem, hogy rajtam kívül csak a tegnap bentrekedt szúnyog nyüsszög itt reggel 7 és fél 9 között, viszont vigasztalásképpen kipróbáltam a Concordia kávékonyhát, mert nálunk otthon ilyen nincs, mi csak egyszerű Saeco-val szórakoztatjuk magunkat és az ügyfelet...

Azért 9-kor végre sikerült elindítani a napot, és félúton egy angol-francia tolmács is tiszteletét tette, ami igazán jó volt, hiszen én 40 perc után még mindig a zsemléknél tartottam, bár szerintem kutyát nem izgatott, miről ugatok ilyen erőfeszítéssel...

Fél 12-kor a francia igazgató ebédre invitált bennünket, és én parasztgyerek megkérdeztem, hogy délután 1-re visszaér-e a tolmács, vagy folytassuk a munkát negyed 2-kor. Nézett rám a bácsi ejnye-bejnye tekintettel, hogy hol élek én: Keleten?, mert náluk az ebéd bizony délután 3-ig tart, nem sietnek el semmit, és a nap éjfélig tart...

Merészeltem puszipajtáskodni a titkárnőjével, aki elárulta, hogy a diri nem viccel, itt minden kolléga 3-ig ebédelget, mert az ebéd fontos része a napi étkezésnek, és nem lehet viccelődni vele, hogy csak hamm, bekapom és rohanok vissza dolgozni, mert kell idő a rákészülésnek és az emésztésnek is, és a munka megvár, lehet este 9-ig bíbelődni vele...

-És akinek családja van? - érdeklődtem.

  • Az 2-kor összeszedi a gyereket a suliból, hazaviszi, és a bébiszitter foglalkozik vele, amíg kell. De van úgy, hogy a bébiszitter megy érte az iskolába...

Jah. Bocs. Bazmeg.

És tényleg 3-kor folytattuk a megbeszélést, és tényleg maradtunk 9-ig, és ekkor a francia fejes még felvetette, hogy beugrik egy italra valami közeli bárba, elkísérjük-e...

Bien sur...

2 komment

Címkék: blog do you sprechen magyar francia munkamorál

A bejegyzés trackback címe:

https://doyousprechenmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr44676857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sikertelen kiégett frusztált (törölt) 2012.07.26. 11:44:23

nem teljesen kerek, miért is kellett a blogolás elején azt a rengeteg magyargyűlölő írást magadból kiokádnod, de mostanra úgy látszik, tanultál belőle, vagy legalább is ép nem éled ki ezt a betegségedet, így az írásod egész tűrhető.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.26. 12:37:12

"Én reggel 7-kor már a cég kapujában figyelgettem,"

"Azért 9-kor végre sikerült elindítani a napot, "

Akkor sok értelme volt 7re bemenni. Vagy csak fel akartunk tűnni?

A nyugatabbi munkamorálról írt korábbi bejegyzésekkel hogy is van? :D

Különben a franciák csinálják jól. Még így is jól megy az ország. Tehát akkor itthon sem az a baj, hogy nem gürizik mindenki szakadásig.
süti beállítások módosítása